L’estudi de paraules clau és la base de la campanya SEO

L’Estudi de paraules clau (també conegut com anàlisi de paraules clau) és realment el més bàsic de qualsevol esforç de posicionament en buscadors, fins i tot podria col·locar-se per davant del fet de disposar d’una pàgina web pròpia per fer marketing online.

Si pensa que és més bàsic tenir un web propi disponible que conèixer les paraules clau que tenen valor en el seu camp de negoci, està cometent un error de base que en el millor dels casos li costarà molt més diners. Llavors?

Estalvi

Un estudi de paraules clau dut a terme per un expert SEO revela informació que aplicada des del minut zero al projecte web, permet estalviar diners a mig i llarg termini i alhora s’incrementen les probabilitats d’èxit de la campanya.

Com aconseguir avantatges amb un estudi de paraules clau?

Aquesta anàlisi de paraules clau no és la clau de l’èxit per si sola, ni una arma secreta: la seva competència ja ho sap i per això van un pas per davant vostre.

No obstant això, és gràcies a aquest estudi que s’obté una llista de termes de cerca (les paraules clau, consultes o queries en anglès) valorats en funció del seu volum d’ús mensual, el preu de puja en campanyes d’anuncis de pagament i altres valors com el seu índex de dificultat (enteses aquestes paraules clau com barreres d’entrada) i altres dades d’interès .

El que ens porta al fons de l’assumpte i la resposta sobre la necessitat imprescindible de disposar d’un estudi de paraules clau…

Les paraules clau són l’expressió de necessitats, inquietuds i emocions

No em posaré profund, de fet això és molt senzill i humà, tant que pot racionalitzar en 2 punts d’origen:

  1. El llenguatge humà: com a mitjà d’expressió d’idees i conceptes, les nostres diverses llengües s’utilitzen per expressar el que busquem, el que volem. I per a què? Perquè ho necessitem o més humà encara, ho volem perquè aquest alguna cosa ha tocat alguna fibra de la nostra psique.
    Un record, una experiència, un anhel… Tot s’expressa amb paraules.
  2. Patrons de cerca: quan molta gent sent el mateix impuls (diguem “interès”), l’ús repetitiu de les consultes va creant un patró que la lògica dels motors de cerca detecta, analitza i ofereix com a subproducte d’altíssim valor -que no soni pejoratiu el de sub- per a professionals del màrqueting digital com jo mateix. Donat que els humans ens organitzem al voltant d’interessos comuns, cada àrea d’interès crea la seva pròpia “illa” de consultes i aquestes són d’aplicació específica a cada tipus de projecte.Aquestes “illes” reben el poc atractiu nom de clústers, és a dir agrupacions semàntiques (per significat) que ocupen espais molt propers o solapats amb el concepte principal. En resum: els substantius (producte o servei que busquem) al costat de les seves variants, sinònims i complements. Els meus informes SEO sorgeixen a partir de l’estudi de paraules clau previ; habitualment categoritzo les paraules clau per facilitar la detecció de tendències agrupades per categoria, és a dir que no solament és important veure si anem bé o no amb una paraula clau donada, sinó també apreciar la tendència del conjunt semàntic de aquesta paraula clau, és a dir, el seu cluster.
    Nota: La paraula anglesa “clúster” ens l’hem apropiat afegint un accent: és d’ús comú al referir-se a agrupacions/associacions empresarials, com les iniciatives publicoprivades entre empreses, universitats i institucions de promoció econòmica.

Construir el relat adequat per a l’audiència correcta

Aquest és l’avantatge que ofereix un estudi de paraules clau previ a dissenyar un web, actualitzar-la o renovar els seus continguts.
Si s’inverteix diners a publicar una web i el contingut no es creua amb la intenció de recerca del públic objectiu, són diners mal invertits i significa doble despesa a mig-llarg termini, depenent de com de malament vagi el rendiment comercial del web de torn.
Amb un informe digne, pot traçar-se un pla de desplegament de continguts, el que en argot es coneix com el mapejat de keywords.
És a dir, assignar una paraula clau (fins i tot petits clústers) a cada peça de contingut.

Keywords incorrectes = audiència equivocada

Crear contingut amb les paraules clau equivocades comporta un doble problema:

  • No interceptem la intenció de recerca que podria produir una conversió a la teva web (compra, reserva, trucada, etc).
  • Des que Google Search és un servei “modern”, SEMPRE interceptes alguna intenció de cerca, de manera que el poc que pots atreure a la teva web és a públic que no busca ni vol res del que s’ofereix.

El producte: estudi de paraules clau SEO

  • Informe lliurable (típicament Excel).
  • Paraules clau agrupades per categories.
  • Informació detallada de la valor de cada paraula clau.
  • Cruïlla de dades amb la consola de Cerca de Google del domini client.

Informe mínim 50€, pregunteu pel vostre cas!

  • Volum brut mínim de paraules clau: típicament 300-500.
  • Volum net mínim de paraules clau: típicament 250-280.
  • Servei de prepagament. Qualitat i servei garantits per més de 15 anys d’ofici.
  • Temps de lliurament: segons volum, l’informe mínim es lliura dins de les 24 hores hàbils següents al pagament.
  • Aquestes dades són aproximades, basant-experiència; pot variar segons sector o nínxol d’activitat.
  • La categorització total o parcial de la llista dependrà del volum de keywords recollides i del pressupost per a l’informe; la categorització pot quedar en mans de client si es desitja.
  • El criteri de tarifació es basa en costos suportats per les eines necessàries i el temps consumit en la tria i categorització, que és manual. Orientativament, el preu base pressuposa entre 1 i 2 hores de treball.
  • Si queda qualsevol dubte, sempre podem parlar i comentar el cas.

Aquest servei es complementa idealment amb:

  • Informes de posicionament web, mostrant el rànquing per a cada paraula clau monitoritzada.
  • Gestió de la Consola de Cerca de Google.
  • Actualització de pàgines web, blogs i landing pages.
  • Optimització de webs – especialment basades en WordPress.

Millori la seva presència web:

Optimització SEO WordPress Auditoria de consola Google Estratègia de continguts Creació de processos Internacionalització i exportació Migracions web sense pèrdua Pregunti sense compromís

No es quedi sense preguntar!