Si observes la Guia per Quality Raters en el procés de creació dels teus continguts, estaràs més a prop d’aconseguir els teus objectius.

Si observes la Guia per Quality Raters en el procés de creació dels teus continguts, estaràs més a prop d’aconseguir els teus objectius.

Guia para Quality Raters Google

Què són els Quality Raters?

Els Quality Raters són individus emmarcats en el programa de qualitat de cerca de Google que, seguint una guia editorial unificada (la Guia per a Quality Raters) classifiquen les pàgines que visiten.

Aquestes visites (seria més adequat dir inspeccions) es fan sota unes premises específiques que poden afectar molt la vida d’un lloc web, ja sigui per donar-li la major rellevància o considerar-la correu brossa o fins i tot un perill per al visitant.

És a dir, que una d’aquestes inspeccions pot donar-te o treure’t punts de cares als teus objectius en línia.

Com eludir penalitzacions manuals?

La millor manera de publicar o optimitzar llocs web, sabent que afrontem exàmens automàtics i eventuals penalitzacions (els cèlebres updates de Google) o fins i tot la visita d’un d’aquests Quality Raters, és conèixer la seva guia editorial.

Què menys per no patir que conèixer els paràmetres que ens faran atractius i promocionables o sospitosos i eventual blanc de penalitzacions manuals.

Sortir d’una penalització manual

No és tasca fàcil, tot i que les causes que et portin a ella seran probablement clares i explicades; això almenys si comparem una penalització manual (gestionada per una persona, un/a Quality Rater) amb una penalització algorítmica, és a dir, les que imposa el cervell de Google de forma automàtica.

Les automàtiques solen ser de mal diagnòstic: cal analitzar, contrastar, pot requerir molt experiment encert/error.
En el cas de les penalitzacions manuals (humanes) anem a tractar amb una persona. Aquesta persona seguirà uns criteris estandarditzats, malgrat la qual cosa seguim tenint una persona i no una màquina, de manera que depenent de l’individu que ens toqui caldrà convèncer que tot està solucionat a la seva satisfacció.

No puc entrar al detall perquè cada penalització és un món, però sí que hi ha un bon consell general:

No facis perdre el temps a un/a Quality Rater: arregla el que sigui i no demanis revisió fins que la llista d’arranjaments estigui completa i d’acord amb la Guia.

Prevenir abans que guarir! Perquè puguis estudiar la Guia per Quality Raters a fons: