Porta el teu contingut fins a la porta del teu mercat objectiu amb blocs i webs corporatives WordPress

Internacionalització web: quan la velocitat és un factor crític

Són moltes les empreses que exporten o volen fer-ho, qualsevol procés d’internacionalització comporta una necessitat de comunicació cap als mercats objectiu.

Sent aquests objectius típicament països de nord d’Europa, com Alemanya, França, Països Baixos, Bèlgica o el Regne Unit, la dificultat per a les Pimes sense pressupostos astronòmics per desenvolupar projectes web internacionals és gran.

El problema és simple: en el mercat actual una solució molt usual és utilitzar com a plataforma de publicació el popular WordPress, la relació resultat/preu és molt atractiva.

Però és una solució de compromís que ha d’entrar amb calçador en un segment de projectes entre el petit i el mitjà. Empresaris/es: no ho oblideu.

WordPress és una bella eina, però té límits. Ficar-se en un mal pas és fàcil si fas servir WP per requeriments complexos.
I si es toca el nucli -és a dir les bigues mestres, per entendre’ns- el descens als inferns està servit.

No obstant això, i d’això va aquest breu article, un projecte web Pime orientat a la internacionalització amb WordPress és molt factible en certs escenaris.

Proposo 4 casos concrets que poden ser perfectament casos de negoci per a Pimes de mida micro/petita/mitjana.
No són un exercici de ficció, tot el contrari: ja he treballat en diversos d’aquests casos.

No incloc al autònoms, però amb tot el respecte som molts els que fem servir eines més avançades que algunes empreses.
Si ets autónom/a et pots sentir perfectament inclos/a en la casuística!

  • Web corporativa

    Aquest cas podria acoblar (o no) el seu propi blog, no revesteix més dificultat de tenir les idees clares i els plans ben definits.

    És fàcil imaginar una empresa de 25-100 treballadors que està en el punt just entre “petar-ho” i quedar-se curta. NECESSITA donar-se a conèixer a l’exterior, però tampoc està com per tirar la casa per la finestra. PERÒ són conscients que cal ficar-se ja mateix en això de la digitalització Pime.

    Aquest és l’escenari perfecte per a una web WordPress per establiment turístic, un projecte multiidioma de grandària limitada, pragmàtic i amb límits ben definits: servirà com a prova mesurable, un prototip amb data de caducitat cap a una comunicació/màrqueting online de major complexitat i llavors ja si, a donar-ho tot.

    Casos com els bufets d’advocats són font de múltiples línies de creació de continguts, per la qual cosa les anomenades taxonomies a mida de WordPress són ideals.

  • Microsites

    Típicament seria el cas d’utilitzar WordPress per crear una web específica per a comunicar alguna cosa molt concret, com una nova branca de negoci, una gamma de productes concreta o alguna cosa que s’aparta de l’eix de l’empresa, i ha de provar-se sense por a impactar sobre el web principal ja establerta.

    Però no és aquest el propòsit de qualsevol web? No, un microsite no és una miniweb. És una branca, una divisió, pots dir-variant especialitzada d’un altre lloc web.

    Es pot donar el cas que la web principal sigui molt complexa, o tingui costos de desenvolupament molt alts, o que estigui a el límit de la seva vida útil i es derivin esforços fora d’ella.

    Per posar un exemple pràctic, durant els meus projectes a Gas Natural em vaig trobar amb un gestor de continguts monolític (Fatwire) i alguns microsites WordPress per a productes i campanyes concrets. El cost de trastejar amb certes estructures és enorme: per què gastar tant si pots arribar a el públic en menys temps i amb menys cost? I si es vol, quant acaba la campanya es tanca la web i a una altra cosa. Una micropyme no es permetria el luxe, però una empresa enorme no s’ho pensa molt…

    Aquí pots llegir més extensament sobre els microsites.

  • Blog ecommerce

    És una figura típica en el màrqueting en línia: botiga Prestashop + bloc WordPress.
    Moltes empreses opten per aquesta solució híbrida per vendre els seus productes en línia i gaudir alhora del que millor se li dóna a WordPress, els blocs.

    El bloc de Prestashop no es pot comparar amb WP, i encara que algú pugui discutir això ja entrem en la part cara i delicada de el projecte híbrid: el rendiment del hosting.

    WordPress té certa fama de consumir recursos, tants més com més complexa sigui la instal·lació. Això és cert, però Prestashop demana molt més, no parlem d’uns pocs punts percentuals. Sol dir-se que una botiga Prestashop es justifica a partir de 500-750 referències (discutible i molts casos diferents, coincideixo), de la mateixa manera que es sol pensar que WordPress és mala elecció per a més de 500 referències. Generalitzo, però és il·lustratiu.

    Per tant és molt aconsellable dividir els esforços donant a cadascú el que demana: un servidor dedicat per Prestashop (mínim 2 processadors i entre 4 i 8 Gb de RAM) i un “allotjament digne” per al blog WordPress. Això permet a la botiga respirar més i millor -no en va és on es monetiza l’esforç- i al bloc li ofereix la possibilitat de desenvolupar-se (estratègia de continguts) en un entorn molt més a mida. Molts professionals SEO comparteixen aquesta opinió, no hi ha més que veure la quantitat d’híbrids que hi ha online.

    Però el bloc és una magnífica eina, imprescindible diria jo, per posicionar els teus productes online i dirigir trànsit cap a la botiga -ergo, més vendes.

    Si a això li afegeixes la capa multiidioma, tenim un dels meus casos preferits: ocupar-me del bloc WordPress d’un ecommerce localitzat a diversos idiomes.

  • Blog paral·lel

    Un altre dels usos de WordPress com a motor de blocs és desenvolupar un bloc temàtic (o multitemàtic, segons casos).

    Aquest lloc (bloc) no té una relació òbvia amb el web corporatiu o la botiga en línia de l’empresa, però desenvolupa continguts dins de l’àmbit d’activitat de l’empresa.

    Com es justifica això? Hi ha tantes respostes com empreses, però a la fi es pot arribar a simplificar en molt poques raons:

    Espai per cultivar el linkbuilding sense “tacar” el domini principal, generar continguts que orientin el públic de forma més o menys discreta cap a l’objectiu principal (vendre, visites, etc.), fer experiments o monetitzar de forma diferent.

Si et trobes en una situació similar a les descrites, potser vulguis fer alguna consulta de cares al teu proper projecte d’internacionalització amb WordPress.

WordPress no fa res per si sol. Com tot necessita bones mans i experiència darrere. Si t’han dit “que va molt bé per SEO” no és mentida, però tampoc és una veritat a el 100%. Disposes d’una àmplia gamma d’oportunitats per a ficar la pota!

Sigui com sigui, després de 6 serveis d’allotjament web a la meva esquena (i no compto els dels meus molts clients), he decidit que el rendiment del meu propi WordPress no serà un dels meus problemes.

Preu d’accés
Capacitat multiidioma
Aptitud per a SEO
Escalabilitat
Ecommerce

WordPress és una gran eina, pero cal entendre que per cargolar un cargol no fas servir un martell.

Si ho predico, ho faig

Hosting WordPress SEO alt rendiment WPO

El més nou en hosting WordPress SEO d’alt rendiment.

Només web. Només WordPress.

L’allotjament web somiat per qualsevol consultor SEO sènior, unit a una màxima visibilitat a tot Europa sense necessitat de CDN.

Una combinació ideal per a empreses: alta velocitat per blocs, microsites i webs corporatives WordPress a un preu molt ajustat.

El web/bloc de seofreelance.es s’allotja en un hosting específic WordPress. Tan específic com pugui ser-ho.

Els resultats de velocitat de càrrega són rapidíssims: una infraestructura digna d’una empresa amb recursos d’empresa, en mans d’un freelance.

T’imagines la web de la teva empresa així de ràpida?

Cerques rendiment per al teu WordPress? Utiliza el mateix hosting que jo!

Aprofita el meu hosting específic per SEO WordPress:

  • NGINX

    Servidor web tunejat al màxim! Redireccions nadives sense pèrdua de rendiment!

  • PHP 7.3 / 7.4

    Últimes versions de PHP: màxim rendiment i seguretat amb menor consum de memòria.

  • Doble IP pública

    A prova d’atacs! Aconsegueix 2 IPs públiques per disposar d’un web WordPress sempre visible.

  • Fins a 3 instàncies de servidor

    Desenvolupament WP sense traves: clona la teva web, recupera un backup o canvia de servidor de producció en 15 segons.

  • Alta connectivitat

    Infraestructura OVH compatible amb CDN: aconsegueix les millors qualificacions PageSpeed a tot Europa.

  • Certificat SSL inclòs

    Beneficia’t del certificat SSL inclòs en el pack, amb navegació segura i beneficis SEO afegits.

L’allotjament de la teva web és una palanca bàsica per al teu projecte

Només web – Només WordPress – Un només contacte – Una sola factura – Solucions integrades amb preus ajustats i honestos