Article explicatiu sobre la necessitat real de mantenir una pàgina web corporativa al dia en un temps en que aparèixer a Google és imprescindible.

Mobile first indexing - Perquè has d'actualitzar la teva web?

Mobile First Indexing?

Significa literalment que Google rastreja i avalua les pàgines web imitant el comportament d’un telèfon mòbil; dels algoritmes de Google sorgeix l’escala que determina el rànquing d’un lloc web per a diferents consultes i variables, com localització o velocitat de càrrega. En aquest moment és quan els teus competidors apareixen en primeres posicions i tu ni de lluny …

Fins 2018, Googlebot, el rastrejador de Google que imita un usuari davant d’un equip de sobretaula, era l’encarregat d’això i després del seu pas es tenien en compte els “assumptes de mòbils”, que aleshores eren uns actors secundaris (guanyant volum de dades globals consumits però sense arribar encara a dictar la norma). Obriu pas a Googlebot-mobile!

Google no podia esperar més, anys després d’haver abandonat els telèfons de gamma baixa havia de donar el salt, vistes les xifres aclaparadores del món Mobile…

Aquesta web no val per a pràcticament res. Actualment és un obstacle cap als objectius.

Des que Google usa el seu Mobile First Indexing, això ja no es tracta només d’usabilitat en smartphones. Ara va directe a rànquing. Tens una web obsoleta?

Web obsoleta no pasa la prueba de optimización para móviles de Google

Una web corporativa que no està al dia dóna no pocs maldecaps, per exemple:

  • Lentitud de resposta (això si respon).
  • Llegibilitat impossible per la grandària de lletra (minúscula).
  • Incapacitat tècnica per aconseguir funcions de negoci.
  • No és viable com a eina comunicativa.
  • Allunya potencials clients.
  • Ofereix facilitats als hackers i intrusos de mala fe.

Tot l’esforç SEO necessita una base tècnica, que es diu lloc web

El lloc web de la teva empresa és la base de la piràmide, sobre ella s’apilen els esforços, estratègies, recursos i tàctiques. Tot com en qualsevol altre procés empresarial. Com en tot, no disposar d’una base sòlida ja és un impediment de sortida.

I per complicar més les coses arriba el Mobile First Indexing en qüestió …

El canvi conegut com a Mobile First Indexing es va produir en juliol 2018; va arribar la data límit imposada per Google per passar d’un esquema de treball a un altre.

És a dir el canvi de model de rastreig i indexació de Google, va acabar el regnat dels equips de sobretaula com a intermediaris entre l’usuari i els continguts i serveis d’Internet.

I tot i així hi ha un nombre elevadíssim de Pimes de mida relativament gran que segueixen encenent el foc amb pedra foguera i palla.

No és que siguin entusiastes de la supervivència… És que no paren atenció al que se’ls tira al damunt.

Mobile first… Google ofereix una entrada vertical de clients, però moltes PIMES no l’aprofiten

Al que em refereixo és que mentre probablement estiguin fabricant un producte de qualitat mundial i fàcilment exportable, han deixat la seva seu corporativa digital podrir-se sota el pas inexorable dels anys…
Això, amics, és una eternitat en l’Era de la Informació.

El que hauria de ser el seu venedor més fidel i lleial, en guàrdia 24x7x365, és considerat un projecte sense prioritat i sense ningú que el vulgui adoptar dins l’organigrama. Això si es considera tan sols un projecte!

He parlat amb gerents i responsables de màrqueting de moltes empreses, de les quals unes quantes tenien (i algunes tenen) les seves webs en aquest lamentable estat.
No és que no ho sàpiguen. És que no els importa, comparat amb altres coses; probablement perquè comprenen millor aquestes “altres coses” que el món que s’obre després de la finestra de la pantall… Sigui gran o petita.

He vist fins i tot webs lliurades i vetades per robots.txt o amb el “dissuadir els motors de cerca” activat (algunes porten anys així en el mercat, paraula que ho he vist i perseguit, i ni així). I els importa un rave que els demostris que la seva web de XXXX € és totalment invisible.
Per cada cas que tingui justificació sòlida, hi ha 9 que no s’inquieten. Però el temps passa i arriba a totes les portes…

Ells i elles a la seva. Si fos un auditor fiscal clamant al cel que han deixat de declarar-se no sé quantes transaccions amb un país X i no hauria de ser així, segur que es posen les piles.

Si un consultor logístic escurça 3 hores la càrrega de camions, segur que li fan més cas (estalvis semblants solen venir, sí senyors, de l’enginy, però s’instrumentalitzen a través de solucions digitals, just com un lloc web decent).

I és que la pàgina web es veu encara com anecdòtica en la ment de molts i moltes directius/ves. A favor seu cal dir que qualsevol que s’hagi escolaritzat dels ’70 cap amunt ha hagut de revisar MOLTES coses per ajudar els fills amb els deures… El món (desenvolupat) ha sortit d’un capoll i es fica en un altre.

Alerta no et quedis fora, que farà fred.

Això dóna per parlar d’antelació i previsió per a les campanyes de màrqueting digital del sector del turisme com a exemple d’indústria subjecta a forta estacionalitat, que ha d’aprofitar al màxim els períodes d’explotació.

No deixis que t‘arrossegui l’onada: puja amb ella

Encara tens molt de temps en termes absoluts per posar al dia la teva web, però no es tracta solament de “posar-la al dia”.

Hi ha darrere un esforç, una estratègia, unes necessitats i uns objectius… Necessites ajuda?

Recorda que el teu temps en el mercat no es regeix per absoluts: el ritme el marca el que va per davant teu i et treu vendes.

Actualització 27 de juny 2019

El teu lloc web s’ha adequat a la indexació centrada en els mòbils

“La majoria de les sol·licituds perquè Google rastregi el teu lloc es faran amb rastrejadors per a dispositius mòbils.”

Aquest avís que veus s’anirà apareixent per les Consoles de Cerca de Google de tot el món, tal com Google vagi preparant l’entrada definitiva a nivell de domini en el nou sistema d’indexació centrada en mòbils (com hauràs llegit al principi de l’article, el ja conegut Mobile First Indexing).

Com veus, per al domini del que he tret l’avís la data d’entrada és del 23 d’agost de 2018. Per tant, se suposa que la teva web ja ofereix una bona experiència mobile, però això no és garantia de res: sempre hi ha un peix més gran… O més ben optimitzat!

Ja havies d’estar “mobilitzat” abans!”

Tu sitio web se ha adecuado para la indexación centrada en móviles - Aviso

Projectes Web integrals

Si requereixes un projecte web integral podem crear la teva web corporativa optimitzada per SEO (SEO tècnic i on-page) en un temps raonable i amb garanties.

Podem atendre totes les necessitats, en funció d’objectius i requisits del projecte web, a més del seu abast i pressupost.

No dubtis a contactar per comentar les necessitats del teu projecte web i veurem quina és la millor forma d’encarar-lo.