El posicionament web és una eina indispensable per a l’èxit online. Moltes empreses donen per bo un servei SEO per desconeixement. Vols una segona opinió o alternatives?

Què és el Posicionament web?

El Perquè de contractar aquest servei

Molt resumidament – El teu públic objectiu manifesta les seves necessitats de servei o consum mitjançant consultes a cercadors com Google. Aquestes consultes actualment prenen moltes formes diferents, com la típica caixa de cerca de Google on escrivim el que busquem, cerca per veu, per imatges, al mapa, amb el mòbil, etc.

Aquestes consultes i preguntes són el que anomenem “cerques” o “consultes de cerca” i es construeixen en forma de paraules aïllades, cadenes curtes de paraules o fins a frases completes (són els anomenats “termes de cerca”). En podràs trobar algunes a la teva consola de cerca de Google.

Sigui com sigui, aquestes cerques contenen sempre una protagonista clara: la paraula clau.

Aquesta paraula clau pot ser com deia una paraula sola, dues, tres i fins a frases completes. Normalment com més llarga és una consulta de cerca tant més petita serà la seva contribució al volum de públic que t’arribi, però alhora tant més elevada la possibilitat de convertir una visita en client perquè sol implicar un alt grau de coneixement o que el possible visitant està molt aprop d’una decisió de compra. A la inversa, una paraula clau aïllada sol portar un alt volum de visites (potencials) però alhora resulta molt ambigua i pot acabar en soroll de fons.

Un exemple pràctic: imagina que busques “turisme rural“, obtindràs resultats d’organismes públics, agregadors d’oferta d’allotjament, empreses d’aventurisme i alguns allotjaments esquitxant la teva pantalla. Si busques “turisme rural girona” ja estàs acotant molt la cerca i potser trobes el mateix però majorment dins d’una zona geogràfica més concreta. Diguem que busquem “casa rural girona amb piscina”, obtens resultats més acotats. “Casa rural girona per 8 persones amb piscina”, etc.

Com lliguem les paraules clau amb el posicionament web?

És tan simple com que els humans fem servir el llenguatge per comunicar-nos.
Tú expresses la teva oferta fent servir paraules escrites a la teva web i anuncis i el teu públic expressa la seva demanda a través de cercadors verticals com Google, que en un sol moviment connecta una necessitat amb una solució (després caldria veure si és la millor solució a la necessitat, però aquesta és una altra història).

El que tú vols és sense dubte tenir l’oportunitat de ser una de les primeres solucions proposades, és a dir dels primers resultats proposats.

El posicionament web és la disciplina professional i els mètodes i regles que l’acompanyen, que s’ocupa d’incrementar les possibilitats que la teva web sigui promocionada per cercadors com Google en fer-te aparèixer en les primeres posicions, les anomenades “posicions de negoci”. Aquest èxit sol ser efímer i fa que disposar d’un servei de posicionament web regular amb uns serveis SEO professionals sigui la millor eina per consolidar, mantenir i fins i tot millorar el posicionament SEO aconseguit.

Posicionament web és igual a Posicionament SEO, són termes equivalents on SEO és l’acrònim anglès per “optimització per a motors de cerca”; si repasses el nom del domini d’aquesta web veuràs que conté paraules clau que expressen la meva oferta: “seo freelance”, és a dir “sóc un SEO professional autònom”.

Les normes del joc per fer SEO són incontables i només apreses per estudi, investigació i prova/error, ja que el mercat està dominat per Google i els seu algoritme de posicionament és un secret industrial de primer ordre… Recordes els mites que s’han construit al voltant de la fòrmula de la Coca-Cola? Doncs jo diria que MOLT més sensible perquè la cerca de Google pot portar a una empresa una facturació milionària o bé pràcticament enfonsar-la.

No pateixis, no és una cosa de caixa o faixa en tots els casos. Ara bé, si els teus competidors s’hi posen i tu no, ja has begut oli.

El grau de problema que això implica és variable per sectors i nínxols de negoci. El més important és adonar-se de l’amenaça/oportunitat i reaccionar contactant amb un professional sòlid i t’ajudi a adaptar el teu cas a les exigències del posicionament web.

Avui dia es parla molt de digitalització: bé, aquesta és una de les vies de la digitalització Pime.

Posicionament web com a
palanca de creixement porta a l’exportació barrera a la competència consolidació de marca

Posicionament web com a palanca de creixement porta a l’exportació barrera a la competència consolidació de marca

Una pàgina web és un actiu crític per a l’empresa i així s’ha de tenir en compte.

L’evolució tecnològica deixa enrere tots els camps de coneixement, per exemple la Legislació que amb prou feines pot posar límits a una Internet que es reinventa dia rere dia. No cal examinar moltes dades per adonar-se que altres dels grans endarrerits són l’empresa i el comerç. Per cada cas d’èxit i grans titulars que coneixem existeixen centenars i fins i tot milers de casos de fracàs, enfonsament i pèrdua de llocs de treball.

Cal donar més sortida al potencial de les empreses que tenen raons per estar presents a Internet, ja sigui per la seva activitat o la naturalesa dels seus serveis i productes.

Per què no invertir una quantitat modesta en obrir o millorar un canal propi en el sempre creixent espai web?
Si tens milers o milions d’euros immobilitzats ¿no seria raonable accionar una palanca molt prometedora per un import que et pot retornar multiplicat?

Posicionament web per empreses

El Principal Factor de Posicionament web

Pilar fonamental del posicionament SEO

El principal factor de posicionament web és el compromís amb el projecte.
El principal factor de posicionament web és el compromís amb el projecte.
El principal factor de posicionament web és el compromís amb el projecte.

El principal factor de posicionament web és el propi compromís amb el projecte SEO, la resta de pràctiques queda sota aquesta premisa bàsica.

L’empresa client ha de comprometre’s amb ella mateixa en la vessant digital de la seva promoció, que passa estratègicament pel seu canal principal: el posicionament web.

L’agència SEO o consultor freelance que es faci càrrec de l’ajuda experta per fer visible l’empresa client, necessita dues coses bàsiques: aquest compromís i el pressupost per executar-lo.

És evident que sense un pressupost associat, ja pots posar-hi ganes que no s’arriba gaire lluny. El principal és aconseguir i mantenir una sostenibilitat pel projecte, que pot durar anys.

Aquesta durada (habitual però no normativa) dependrà del grau d’èxit assolit i del cicle de vida de l’empresa client; tot plegat vindrà molt lligat al desenvolupament del sector econòmic en el que categoritzem el projecte.

En el meu cas concret, la pime client típicament resta un mínim de 2-3 anys fins que arribat un grau elevat de maduresa de resultats i sobretot de confiança en el canal orgànic (el principal canal que defenso amb els meus serveis SEO), pot necessitar serveis més variats i potser passi a mans d’una (bona) agència de màrqueting digital.

Posicionament web empresarial i comercial

Desenvolupament, disseny i Posicionament SEO pel teu projecte

Ja és hora de revisar els canals de comunicació, si consideres adient invertir un pressupost en publicitat a mitja pàgina a la premsa perquè negar ni que sigui una prova pilot per demostrar-te a tu mateix/a que el posicionament SEO per la teva empresa és un dels pilars del teu màrqueting d’avui, de demà i de demà passat.

El Posicionament web resulta ja indispensable per maximitzar les possibilitats d’èxit d’un empresa o projecte, parla amb un SEO freelance expert.

Un lloc web o fins i tot un microsite web no es poden considerar com un element decoratiu, un deure corporatiu
Una pàgina web és un actiu digital i així s’ha de tenir en compte, com un projecte viu que intervé en els processos del teu negoci o bé la teva pàgina web sigui el lloc on desemboquen els processos de l’empresa.

La teva empresa no compta amb especialistes en fiscalitat, ja siguin interns o externs? La salut dels teus treballadors i la seva gestió no corren a càrrec d’una mútua? Mai has tingut consultors externs per ajudar a implementar noves solucions siguin del camp que siguin?

Si tens un problema elèctric trucaràs a un electricista, llavors perquè no parlar amb un professional del SEO per ajudar-te en el camp del posicionament web?

Parla amb un consultor de Posicionament SEO professional

El posicionament web és un objectiu estratègic

És hora de posicionar la teva web